Trädgården nu

(null)
I de stora pallkragarna ska jag snart sätta ut mina frösådda växter. Nätet är till för att inget djur ska gräva efter bokashikomposten jag har i botten på lådorna. Hoppas det fungerar. 

(null) Får inte nog av tulpanerna som har blommat så fint och så länge. 

(null)
Här planterar jag frösådda växter som jag hittar i rabatterna 🌱. 

(null)
I den stora rabatten har den främre delen växt till sig bra. De planterade jag förra året. 

(null)
Flisen kommer från oxelhäckarna som jag sågade ner i februari/mars. 
Pelargontrappan syns inte än. Jag har hängt fiberduk framför så att inte solen ska bränna bladen ☀️. 

(null)
Silverpäronträdet med två sorters tulpaner runt om. Ytterst har jag planterat lavendel i en halvbåge och innanför växer stjärnflocka. På båda sidor växer rosorna Stanwell Perpetual. 

(null)
Här är "rosenkullen" men nu syst det nästan bara tulpaner och allium. 

(null)
Snart blommar jordgubbsplantorna 🍓. 
I de stora pallkragarna har jag redan satt silverlök. Sedan ska det växa zinnea, rudbeckian Sahara och broksalvia. 

(null)
I rabatten vid soluret har det inte börjat blomma än förutom löjtnantshjärtat. Pär har rätat upp kantstenarna och fyllt på med gödslad jord. 

(null)
🌷🌺🌸🌼🌹🌻


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trdgrdstomten.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om min hobby - trädgård.

RSS 2.0