Fredag den 9 april

(null)
Soligt men väldigt blåsigt ute. Värmen har inte kommit än. Det jag kan göra är att så lite fler frön. 
Jag hade glömt att så broksalvia så det gjorde jag idag. Det är första gången jag prövar dessa frön. 
(null)
Nu får krukorna stå på golvvärmen i badrummet. 

(null)
Jag hade några frön kvar av en låg sort av Zinnia som heter Lilleputt. 
Dessa sådde jag också idag. 

(null)
Fuchsiorna har jag toppat - alla utom en. 

(null)
Sticklingarna ser lite ledsna ut. Jag hoppas att de klarar sig och rotar sig 🌱🌱🌱🌱🌱. 

(null)
Av en arbetskompis fick jag tomat- och paprikaplantor 🍅🫑. 

(null)
Jag har sått massor av luktärtor. De första satte jag ut i en stor plastlåda igår så att de härdas och blir kraftiga och knubbiga. De tål flera minusgrader. 

(null)
Jag har för många palettblad men det är svårt att låta bli när de flesta är så fina. 

(null)
När jag fyllde fick jag lite fina påskblommor 🐣. 

(null)

(null)
Nu står här en andra omgång med luktärtor. De flesta av fröna plockade jag från mina egna i slutet av säsongen. Hoppas nu det blir likadana för det är inte riktigt säkert. 

(null)
Olivplantorna växer låååångsamt 🫒🫒🫒🫒. 

(null)
Palettblad 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trdgrdstomten.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om min hobby - trädgård.

RSS 2.0