I mitten av juni

(null)
Tomatplantorna växer snabbt. Runt om har jag sått tagetes - det gillar inte myrorna som bor under stenplattorna. Tagetes är fint också. 
(null)
Nu blommar rosorna jag fick av mina arbetskamrater när jag fyllde år 🤍. 
(null)
Luktärtorna börjar fästa sig runt armeringsnätet. Runt om satte jag stjärnflocka och ytterst små sticklingar av lavendel som jag hittat i rabatterna. 
(null)
Gräslöken är dekorativ. 
(null)
Oregano runt fruktträden 🍐🍎🍏.
(null)
I våras klippte jag ner lavendeln hårt men den kommer fint nu. Här blommar allium också. 
(null)
I rabatten utanför altanen blommar det fint nu. I mitten alunrot. 
(null)
Doftnejlika
(null)
Trädgårdsnäva Rosanne. 
(null)
Massor av daggkåpor. 
(null)
Näva och daggkåpa är fint ihop. 
(null)
Kantnepeta vid entrén. 
(null)
Honungsrosen har växt till sig. 
(null)
Rosenpimpinell och alunrot i rabatten vid garaget. 
(null)
Vacker pion!


Kommentarer
Peggy

Så fint ni har i trädgården till midsommar! Hoppas ni får en bra midsommar med sill och jordgubbar.
Peggy och Arne

Svar: Hej Peggy och Arne. Igår hade vi Josefine, Daniel, Lexie och Estelle här nästan hela dagen. Vi åt god mat ute och barnen hade skattjakt som Pär arrangerat. Sedan badade vi. Vi hann precis innan det kom en liten skur. Sara jobbade och Ludvig låg hemma hos dig och var sjuk 🤒. Idag har Pär åkt till Backamo för att ta en promenad och själv leta skatter. Jag fixar här hemma, både ute och inne. Det är roligast att vara ute 😊. Anna och Emil kommer idag. Nu ska jag baka bananbröd. Må så gott önskar Margareta 🌱
Trädgårdstomten

2020-06-17 @ 22:23:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trdgrdstomten.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om min hobby - trädgård.

RSS 2.0