Efter regnet

(null)
Regnet var efterlängtat men tyvärr hade sniglarna också längtat 🐌. Jag klippte många, många. Det blev ett rekord tror jag 🙁. 
(null)
Jag prövade att ta sticklingar från kantnepetan förra året. Det gick inget vidare. Nu drar jag av stjälken så att en liten bit av roten följer med. Nu håller jag tummarna för att detta sätt ska fungera bra. 
(null)
Den stora rabatten växer så det knakar. Stjärnflockan tycker jag mycket om. 
(null)
I våras satte jag upp ett nytt armeringsnät så att jag kunde plantera fler luktärtor. Runt om har har jag satt små plantor av stjärnflocka och utanför dessa växer lavendel - fast de är väldigt små än så länge. 
(null)

(null)

(null)
Lammöron 
(null)
De blomma fantastiskt fint. Här växer också höstsilverax och silvrig höstanemon bland annat. 
(null)
Afrikas lilja på väg att slå ut 💙. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trdgrdstomten.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om min hobby - trädgård.

RSS 2.0