Mammas trädgård

(null)
I den långa lådan satte jag luktärtor och lejongap i våras. Jag köpte färdiga i boxar. 
(null)
I den här rabatten växte förr hallon. I höstas grävde jag bort allt (några vill komma tillbaka). Sedan planterade jag olika perenner där. Allt är inte klart. Det finns plats för fler växter 🌱. 
(null)
Mamma har många vipphortensior. De är vackra. 
(null)

(null)
Rosenflockeln var full av nässelfjärilar igår. 
(null)
Den har rabatten grävde jag ur i höstas också. Nu blommar de för fullt. Klängrosorna Flammentanz har fått stöd nu. 
(null)
Igår grävde jag ur en liten rabatt som legat i träda ett tag. Jag grävde ner en säck med kogödsel och en vanlig planteringsjord. T har tillverkat en fin ram runt. Sedan satte jag ner nio buskar med spireabuskar. Det är en sort som bara blir ca 70 cm hög med gul/ gröna blad. 
(null)
Mamma är väldigt nöjd 🤗. 
(null)
Mamma och jag ❤️❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trdgrdstomten.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om min hobby - trädgård.

RSS 2.0