Helgens arbete

(null)
Jag har börjat att plantera i rabatten vid uteplatsen. Det är perenner och lökar från trädgården. 
(null)
Det var ett segt jobb att få bort en slingrig växt som hade brett ut sig under vinbärsbuskarna. Nu ligger det tidningar i botten och täckbark / barkmull ovanpå 💪. 
(null)
Det är mycket som ska klippas ned ✂️
(null)
Nu börjar det likna något.
(null)
Idag grävde jag runt den lilla gräsplätten. Sedan klippte jag gräset. 
(null)
Avenbokshäcken fick en finputsning med barkmull. 
(null)
Anemoner 💙
(null)
Vårfint i krukorna 💛💙🤍
(null)
Pionen fick nytt stöd. 
(null)
Pensé i mugg. 
(null)
Lavendelodling 🌱
(null)
Gräsmattan var ojämn med massor av mossa men det syns inte på håll 😊
(null)
Nu hinner jag inte mer idag. Jag är nöjd!



Kommentarer
Peggy

Du har all anledning vara nöjd! Det är så fint!
Trevlig Påsk. Hoppas Du tar lite ledigt i helgen!Peggy

Svar: Tack, jag har hunnit att fortsätta jobba i trädgården både igår och idag. Har haft ont i halsen och då måste man vara hemma. Vi har inte planerat helgen än. Det blir inget påskkalas i alla fall. Glad Påsk 🐣/ Margareta
Trädgårdstomten

2020-04-09 @ 18:18:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

trdgrdstomten.blogg.se

Detta är en blogg som handlar om min hobby - trädgård.

RSS 2.0